البته این دو ایده بسیار جزئی هستند و در قالب اپلیکیشن های درخواست تاکسی مثل

اسنپ و

تپ سی قابل پیاده سازی است.

اولین ایده که توسط آقای

حسن صانعی مطرح شد، درخصوص امکان افزایش قیمت کرایه از سوی مسافر است. بدین ترتیب در مواردی که همه ما شاهد بوده ایم که قیمت پایین تر از حد انتظار ما یا راننده تعیین شده و پس از کمی معطلی یا عجله خودمان حاضریم اندکی به آن بیافزاییم تا درعوض راننده ترغیب کند و سفر را بپذیرد. به گفته ایشان، این ایده به هر دو این شرکتها ارائه شده و اسنپ اصلا جوابی ارائه نداده است و تپ سی از این ایده استقبال کرده و قرار شده مورد بررسی قرار دهد.

ایده دوم که امروز به ذهنم رسید برای کارمندانی است که یک مسیر را در ساعت معینی (خانه به سرکار و برعکس) طی می کنند. به نظرم می توان چنین گزینه ای را اضافه کرد تا اشخاص بتوانند به فرض برای یک ماه قراردادی با این شرکت ها داشته باشند و شرکت تاکسی آنلاین هم دو یا سه مسافر که خانه های نزدیک به هم دارند (حتی بیشتر با ون) را تجمیع کند و با هزینه کمتر و به صورت ثابت چنین خدماتی را ارائه کند. یادم هست این ایده را به عنوان ایده اولیه راه اندازی

اوبر شنیدم. این ایده هم زمانی که با کمبود راننده در بازه زمانی 7:30 تا 8:30 صبح رو به رو شدم به ذهنم رسید. کاهش آلودگی و کاهش هزینه ها از مزایای واضح این طرح به حساب می آید.



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها